Komu skradł Serce Tomasz Kot, a kto odebrał Rozum Markowi Konradowi? Czyli AquaVelvo ocenia polską reklamę. Do ścisłej czołówki wartych zainteresowania spotów reklamowych zakwalifikowaliśmy kampanie Netii, ING i TP SA. Która z nich według nas zasłużyła na podium, a jakie reklamy uplasowały się na drugiej i trzeciej pozycji? Już zdradzamy!
Okazuje się, że nie tylko zagraniczni twórcy potrafią zaskoczyć pomysłem na kampanię reklamową. Naszym rodzimym zespołom wcale nie tak daleko do konkurencji. Tradycyjnie rzec by można, cudze chwalicie, swego nie znacie, a to wielka szkoda. Czas ukorzyć się z tą swoją niewiedzą i szybciutko zrekompensować polskiej myśli kreatywnej.
Postanowiliśmy stworzyć zestawienie złotej trójki konceptów, które zapadły nam najbardziej w pamięć. Braliśmy pod uwagę spoty reklamowe z poprzednich dwóch lat. Ocenialiśmy je za pomysłowość, jakość wykonania i ilość zdobytych wyróżnień. Co wynikło z tej ścisłej selekcji? Mistrzowska elita.
Zacznijmy od końca. Trzecie miejsce i tym samym brązowy medal przyznajemy Agencji Brasil (Jan Kleyff, Rafał Mazur) za serię reklam Netii z udziałem Tomasza Kota. Świetny pomysł, szczypta humoru i dużo klasy, a do tego celebryta z dystansem do siebie. To nie mogło nie wypalić.
Kim są ojcowie sukcesu? To Panowie, którzy od dziewięciu lat tworzą team kreatywny, wcześniej w agencji Brain, a od czterech lat w Brasil jako zgrana drużyna, dyrektorzy kreatywni i wspólnicy w jednym.
Drugie, zaszczytne miejsce przypadło pomysłowym osobnikom z wspomnianej powyżej agencji Brain. Mowa tu o Panach Dariuszu Szablaku i Łukaszu Ufnalewskim, którzy są winni pozytywnego zamieszania wokół Banku ING. Pokłony za udane zmierzenie się z reklamą w trudnej kategorii, do jakiej niewątpliwie należą usługi bankowe. Oklaski za dbałość o szczegóły wykonania i szacunek za wybór gwiazdy, która swym blaskiem nie przyćmiła, a jedynie nadała jasności całej koncepcji.
Co powinniśmy wiedzieć o tym teamie kreatywnym? Panowie stanowią zgrany duet już od 2000 roku, w tym czasie pracowali w trzech różnych działach kreacji, by w 2008 związać się z agencją Brain.
Tadam, czas na złotych medalistów, a raczej medalistki. Najwyższe miejsce na naszym pudle zajęły Panie Karolina Czarnota i Monika Kamińska z agencji Heart& Brain, twórczynie serii reklam „Serce i Rozum”. Podjęły się ocieplenia negatywnego wizerunku TP SA i to z wielkim sukcesem. Nie można nie docenić w tym przypadku pojemności samego pomysłu, dobrego odbioru szerokiej publiczności i ciągłego zaskakiwania widza. Plus, plus, plus i jeszcze raz plus dla zdolnych Pań.
O czym należy pamiętać mając na myśli ten team? Że jako partnerki pracują wspólnie już od 2000 roku. Wcześniej, siedem lat spędziły w JWT Warszawa, następnie w Publicis, by w maju 2012 roku wraz z Bartłomiejem Ramsem stworzyć agencję Heart&Brain.
A jak wyglądałaby wasza trójka najbardziej pomysłowych duetów polskie reklamy? Może byłaby podobna, ale z małą korektą kolejności. Chyba że całkiem odmienna, a jej trzon stanowilibyście właśnie Wy i Wasi kreatywni koledzy po fachu? Czekamy na nowe objawienia w historii rodzimej reklamy, dlaczego więc nie macie być nią wy sami? Powodzenia w kreowaniu.